Iiö S C M O L E tf,
perfoonen tot Rectoren en Praeceptoren moeten
aangefteld worden hl. 189. wat op deze fcholen
diene geleerd te worden? bi. 193. en dan worden
eenige aanmerkingen gemaaktom eene bet am el y-
ke ambitie op dezelven aan te kweekenbi. 197.
bctrekkelyk het van buiten leeren 5 hl. 200. het
maken van thematabh 201. het explicéren bh
3.06. het maken van fommige exercitatienbi.
221 o het leeren van Griekschbl. 222. en einde-
lyk het befluin bl. 22722S.
-He antwoord op dezelfde vraag: door
kornems van der palm. VIII. Deelbh 2293I(S.
Na eene korte inleiding over de beantwoording der
vraagbh 229. verdeelt de Schryver het voorftel
in eene behandeling over de openbare fcholen in
het gemeen 5 en dc Nederduitfchéh in het byzort-
det. bh 230. Hierop wyst hy aan welke fcholert
hy door de eerfte foort, die eene min uitvoerige
behandeling vereifchen verftaatdezulken 3 in
welken de jeugd in vreemde talen word onderwe
zen: bl. 231. terwyl hy zich voornamelyk bepaalt tot
de Latynfcfië en Franfcheen wel vooreerst over de
Latynfcheomtrent welke hy, na een kort voorftel
ten aanzien Van het gewone dndenvysbh 232.
onderzoektWanneet men beginnen moete dezelve
der jeugd te onderwyzen? bh 233.- Hierop gaat
hy over tot de Franfche fcholenwaarin ook het
EngelschHoogduitsch enz.- geleerd word bh
038. hieromtrent word eerst de vraag beantwoordti
Wet»