97
ttit hét westen en west-zuid-westen veel
fchade aan het Pierminnes- en Odïjkshoojden
voor den IVestkappelfchen zeedijk, en aan de
onafgezaagde paalhoofden op het noorderitrand,
bijzonder aan het Perres-BorsfelensPrin-
fenPous- en de Vriendthoofden alsmede in
het kramwerk aan de westwatering: het nieu
we gaffelfchip van J. van Sprang voor den
westkappelfchen zeedijk met hout geladen
verongelukte tegen het ftaketwerk langs den
zoom des duins ten zuiden den dijk gecon
grueerd.
Den a6. en 37. Januarij 1809.
Werden met den ftorm en hoogen vloed, de
drie onderlte reken dwarsftaket ten noorden
het Zuidwaardschhoofdgeheel weggellagcn
mitsgaders de vooroever, tot diepten van is,
14 k 16 voeten. Het Zuidwaardsch'noofd werd
door de aanrollende golven, van de=zelfs zij we,
ringen beroofd, en de punten der palen zelfs,
aan de noordzijde zigtbaar. Verfcheidene da
gen aan eikanderen, was men met een aanzien
lijk aantal wagens manfehappen enz. bezig
om van alle punten der watering de grootfle
Doornikfche en Noordfche keilteenen, in het
ill. deel» z. gen. G grand-