Bijlage 4 Beschrijving door Jacques le Boucq van het grafmonument van rooms-koning Willem II en zijn vrouw Elisabeth en van het monument voor Ada van Schotland in het koor van de abdijkerk te Middelburg, 1559 ROOMS-KONING WILLEM II 49 Brussel, Koninklijke Bibliotheek, Handschriften, Fonds Goethals G 1655, fol. 85-86. Medelbourg Au costes destre du coeur est une ryce sepulture d'albaste, de iapres et de jays, ly tout enrycy d or. C'est ung empereur a jenoulx, sa fame derier luy, tous acoutres en abillemes imperialle. L'espitaphe est telle en une table d'atente tenus par 2 deesse justice et paix: Serenissimis atque invictissimis principibus dominis domino Guillielmo Rhomano- rum et Germaniae regi, Hollandiae, Zelandiae et Frisiae comiti qui vix dum aetatis annum agens vicesimum concordibus omnium principum electorum suferagiis in regem Rhomanorum et Germaniae assumptus a sancta sede apostoloca confirma- tus, belli domique victor preclaras res gessit tandemque aevo emmaturo extinctus ignotoque abditus loco post annos viginti septem inventus pietate Florentii com- mitis filii filiaeque Richardae in hoe monasterio quid primo fundaverat sepulturae traditus fortuito incendio in memoria hominum esse desiit, et Elisabethae Otho- nis primi Brunsvyci et Lunenburgi ducis filiae Romanorum et Germaniae reginae coniugibus ammattissimis Florentius a Scoonhovia abbas principibus patriae pro- tectoribus memoriae [bedoeld zal zijn 'memoriam'] ergo reposuit. Obiit idem serenissimus rex anno Domini MCCLV quinto kalendas februarii prope Hoigwoud, rexit Rhomanorum regnum annis ix, Holandrie xxi, vixit xxix. En hault es ung enfant tenant Brabant et Flandres plus basse, deux homme armes, 1'ung tenant une banier ou est Escoce a 1'ung des costes et Brabant a 1'autre, tenant ung escus escarteles de Bavier et Flandres, 1'autre homme port une banier de Flan dres a ung costes et Hollande a 1'autre, tenant ausy ung escu d'or a ung casanon de geulle. Au mitan du timpan 2 lions tenans ung escus timbres a 1'aigle imperiale a une tiest, a ung escuchons en la poitrine escarteles de Bavier et Haynault. Plus bans sont les siet vertu. Au piet ou sont posses les deux prians sont 7 enfans portant telle armes: [hier volgen zeven getekende wapenschildjes met als opschriften:] Escoce, Bavier/Haynau, Brabant, Flandres, Empire/Brunsvicq escartelles, Lembourg [één wapenschild heeft geen opschrift, en vertoont een klimmende leeuw.] Au mime renge est ung dame a genou, le tout estofes d'or. II y a plusieurs escu chons, mairs il n' y a rien painct. Son espitaphe est telle:

Archief | 2014 | | pagina 51