Dag Ramon We moeten het nog maar eens hebben over luisteren.Het if)kt wel of iedereen in Zeeland vindt dat er niet genoeg naar hei niet dat het waar is, in ieder geval het maar deels waar, dat OOR een nieuw eiland is, een boKve'rk waar niet Het is mii gelukt Na heel, heel veel luisteren. Ik heb afgelopeaa jaren met vete ^rdei6»rofessoren gesprekken gevoe d, één op één- Én met de staf En niet zeff U C R in de een kennen (=1 in de vorm v< mensen die daar werkei leert kennen; denk ik. 'I aanhalingstekens, als ab bestaat nameHjk niet. H voortstuwende mythe.! - - -* UCR een eiland is ga je Beste Sophie, Bij deze mijn reactie op ons eerste gesprek in een koffietentop dé Markt. Dit gesprek was vöor mij redelijk confronterend. Misschien was Ut te weinij voorbereid, of wist ik gewoonweg niét genoeg van de UCR, of waren mijn gedachten erover al te gekleurd, of denk ik gewoonweg niet wetenschappelijk genoeg of ligt het te ver af van waar ik mee bezig bén. in ieder geval probeerd tk wel te luisteren en te begrijpen hoe nou zo'n course op de UCR in elkaar zit. Uiteindelijk ging het over het eiland denken zónder verbindingen. I Am A Rock, 1 am an Island. And a rock feels no pain; And an island never cries! Paul Simon 'Ik denk dat we allebei Verbindingen proberen te zoeken en te maken. Deze laatste decreet is in ieder geval een poging daartoe. Mijn methode is registreren en zichtbaar maken. De brug is een terugkerende vórm dié ik gebruik in mijn kunst. Deze vorm is ook zichtbaar op mijn installatie in de bunderkunst(p l6), alleen raken de delen eikaar niet meer en is het dan nog wei een brug? De taal hakketakt en harrewart er onderdoor en verstaan we elkaar dan nog wel genoeg? Beste Sophie, ik was blij met ons-eerste gesprek en ik vind dat je een geweldige bijdrage levert om eilandvorming tegen te gaan. Ik kijk uit naar het spelen in 2018, want als er iets is waar je elkaar vrij tegemoet kunt treden, dan is het wel in het spel, mits de spelregels niet te dwingend zijn. We zijn geen rotsen en we zijn geen eilanden en ik hoop dat je het goed vindt dat ik je reactie hiernaast publiceer. Met respect groetend, Ramon "Wat ik met de track probeer té doen is verbeelding toevoegen aan wetenschap. Ik oefen met de studenten in het verbeelden van ideeën vanuit persoonlijke vragen. Medium en discipline onafhankelijk." Korte opsomming van wat er vanuit de track tot nu toe is gebeurd 2015 Boezem-en-co, masterclass, presentatie bij ZB, symposium deelname. 2015 Making Room 11publieke expositie in UCR in december tijdens kunst en cultuur route. 2016 Four Freedoms Class in Museum Vee re met 60 studenten. 2016 Vier het Vrije Heden expositie in Vlissingen op 4 mei. 2015-2016 Mapping Zeeland video reportages van studenten- 2016 Summerschool Think Like a Mountain, expert meeting, publicatie launch met Thomas Rau, WFM Radiodag in december Shaping Resilience K i Tentoonstelling in*ZeeUws "Museum over johannea Goedaert Edu atieprogramma mefcoa Libefle en Ylfoderstkhting. I? Aar celtrngMarc Nagtzaam als 2e docent van de track, Krtie n mei 2Ó I7 (jaarlijks). Metamorfose lokaal oplevering, historische tekenles. me; cuituurhuiskuiperspoort Jëanine Dekker. I ..Onderzoek ism Camping Ons Buiten, Öostkapelle, Tiaar recreatie biodiversiteit. Publieke presentatie bij. silbio eek en Planbureau van Zeeland {ZB Plein) ran 6 tot 13 dec. Studenten zijn aanwezig op woensdag 6 dec t en 5 uur. Pitch by provincie Zeeland om Think Like a Mountain .erend festival te maken mét Zeeuwse best (Floating Campus). De Spelende Méns en de Vergeten Stad. kerriJj het opzetten yah Wie/wafïs deze pfek/dezë Wat is een ifnivers Wat-is een lerende stad? dat 'UCR' jou j?' tussen icte entiteit, Is een zichzelf je gelooft dat zo zien. i mensen itaf gebouwen, ïërend i. Dat is dé derzoek, naast (zfe hiernaast), de stad-aan id? Ik ben het wel rhet je eens, als je dat bedoelde, dat het belangrijk is om je open te stellen voor de ander. Om beschikbaar te zijn. Om in te spelen op wat er al speelt. Maar volgens mij kun je dat pas doen als je weet wie je zelf bent. Nu mijn track ongeveer op de rails zit, kan ik ook meer ruimte maken voor Improvisatie. Goeds, Sophie

Tijdschriftenbank Zeeland

Decreet | 2017 | | pagina 94