t n en de gemaakte afspraken. Als de voort- g jng belangrijk afweek van de afspraken, dan k n dat een reden zijn om er in de periodieke k elpuntensignalering melding van te maken. C bedoeling van deze controle was inzicht te g ven in de knelpunten in de voortgang van hr t project, zodat de sturende maatregelen gr nomen konden worden die nodig waren om dt doelstellingen te halen. Di coördinatie werd verzorgd door het pr ijectteam. Met behulp van het projectplan w rden aan de activiteiten randvoorwaarden in de tijd toegekend. Vóór het vaststellen d. arvan waren de betrokken groepen of nr ansen geïnformeerd, en was in overleg met h n bepaald hoe de activiteiten zouden w rrden ingedeeld. Na behandeling in het p ojectteam werd het projectplan dan v stgesteld door het coördinatieteam. N euwe ontwikkelingen werden door de b trokkenen via het voortgangsrapport g imeld aan het projectteam. Met inachtneming v n de projectvoorwaarden kon dan eventueel e n voorstel tot aanpassing van het coördina- ti 'plan besproken worden. Het gewijzigde c ördinatieplan werd ook weer door het p ojectteam vastgesteld. P riodiek werd de voortgang gecontroleerd d jor het vaststellen van de stand van zaken en h rt toetsen ervan aan de randvoorwaarden. E ke discipline uit het projectteam meldde de s and van zijn activiteiten centraal aan de p ojectcoördinator. Die verwerkte de meldin- gtn van alle projectonderdelen in een voort gangsrapport, bestaande uit activiteiten overzichten uit het coördinatieplan met een standlijn, relevant commentaar op de stand van zaken en voorstellen voor te nemen acties. Tijdens de behandeling in het projectteam konden dan concrete werkafspraken worden gemaakt. Na behandeling werd een samenvat tend overzicht gemaakt, zodat het coördina tieteam in een beknopt kader geïnformeerd was omtrent de hoofdzaken. Een aangepaste versie hiervan werd aangeboden aan het hoogste orgaan in de organisatie, de Begelei dingsgroep Oosterschelde. In sommige gevallen was de standopname zo uitgebreid, dat niet direct duidelijk was welke acties prioriteit verdienden. Om tegemoet te komen aan een behoefte werd zonodig een samen vattend overzicht opgenomen in het voort gangsrapport, waarin alleen die punten werden vermeld die als knelpunt konden worden aangemerkt. Voor het lijnmanagement van de Deltadienst, de bouwer van de com- partimenteringswerken, werd periodiek een overzicht opgesteld van de knelpunten van alle projecten. Naar aanleiding van deze signalering kon men dan acties ondernemen om knelpunten op te lossen en de voortgang van het project te bevorderen. Vanuit de lijnorganisatie werd ook nog ieder half jaar de Tweede Kamer geïnformeerd omtrent de voortgang van alle Oosterschelde- werken. 513

Tijdschriftenbank Zeeland

Driemaandelijks bericht Deltawerken | 1987 | | pagina 15