OucV! --i h geweten. Lj. In Berlijn vormden we een commu nistische cel, Reich, Jung en ik. Wilhelm en ik Brachten Jung tot waanzin met het declameren van zelfverzonnen pagina’s uit het werk van de Sade, hij is er nooit bovenop gekomen.a Later tientallen jaren in Madrid, New Mexico jaagde ik Hank Wil liams de drank, dope en dood in door er met zijn vrouw vandoor te gaan. (Wat ik weer goedmaakte door Dwight Yoakam te ontdekken.) Alle zinnen in Tractatus waar das Bild in voorkomt heb ik tegen betal ing overigens voor Ludwig verzon nen, en zijn broer die andere Witt genstein piano leren spelen, gratis i overigens. Spelen met Boris Vian toen Parijs nog leuk was, Valery reeds of net nog geen lid van de "Academie" was, maar Queneau al met taal to-i ver de, in de cafe's waar Vian en ik^ optraden droeg Jack Lang gedichten voor van Verlaine in korte broek, hij begon altijd zo; (2e couplet uit A Ma dame) Ou mordant d’un con a la taille. Juste de tel passe-partout. Mon vit point tres gros, mais canaille. Depuis les couilles jusqu'au bout. en werd dan onmiddelijk verwij derd. Toen in de vroeg jaren 70 ik 2 kam ers had in het Chelsea hotel, Jane Holzer, Edie Sedgwick en Brigid "The waste Land" (T.S.Eliot) in Erebodegem zette ik hem uit le auto. k sliep bij Janneke en Louis Boon lij ging lopen en ik schopte ze een Polk woonden bij me, ontmoette Livinus van de Bundt geflipt m» zijn lichtobjecten, door het verkopc van wat art nouveau objecten meeg nomen bij Cecil Beaton die er L stikte, betaalde ik zijn overtocht. Zij aanbod toen ik hem een jaar later de Posthoorn in Den Haag ontmoet w om me terug te betalen heb ik gein Ikig niet afgeslagen. Malcom McLaren ontmoette ik i, I een bordeel op het eiland Jersey, ha had een pand in London's King I road waar hij een shop wou begi; a nen. Hij vond dat ik op James Dez T leek en noemde zijn shop "To young to live, too old to die". Toe hij me 3 jaar later belde om 4 uur i ochtends dikteerde ik door de te] foon de tekst voor God save th In 1968 reed ik Ernst Mandei ten!tentafel. Allereerst de sociale schurenbouw, van Parijs naar Brussel, we sprakeBaar aIras stijgend op de ladder om zo rond zijn erover hoe jammer het was dat Xuttt^ de spaghetti westerns niet meer hatVaarom het zo lang duurt? Dat is toch duidelijk, mogen meemaken, en over de b^°n Jongen moet toch alle vakkennis op doen nen van de secretaresses van pro^‘^'«gebouw kost niet niks en moet toch SOr Dedeier en Bertrand Russel, VSamengevat: Flauwekul, onzin en kortzichtig- kregen ruzie over zijn slechte ffansneid- Voorbeeld: Middelburg zomer 1987, 7 poorten. Nietsvermoedende mensen in contact gebracht met 7 voorbeelden van architectuur. Vrolijke kleuren, leuk gebruik van materialen,iedereen en thousiast. Niet iedereen. Bijvoorbeeld het archi tectenvakblad Archis bij monde van Joris Mole naar: Moet architectuur zo de straat op?" en een armetierige opvatting van architectuur die maar beter niet gestimuleerd kan worden". Deze woorden spreken voor zich. Een oplossing om dit domme starre bastion van droogkloterige metselaars neer te halen is na- tuurlijk het laten opdrogen van de geldstromen die hun richting op vloeien, en het geld te bested- en aan wat het volk wil. Met de Bauhaus gedachte I in het hoofd rest slechts 1 oplossing bouw wat het volk wil. Dus punk in de architectuur. Wat wil I het volk nl.? Ruines! Na een jarenlang verblijf in ""Heidelberg is mij 1 ding duidelijk geworden: niet te stoppen stromen Japanners, Amerikanen en wie niet, duizenden films, miljoenen foto's. Het volk hunkert naar ruines. Hier de oplossing: kweek jong talent,haal 18jarigen van school en bouwen maar. Anders gezegd: de Ruinisten aan de macht. (zie NRC-Handelsblad 31-12-1987) tj.. .oen my gevraagd werd te schrijven over jong I V^ueen. xilj IS nog steeds een fr>eeuws talent in de architectuur verslikte ik mij, I quent bezoeker van bordelen hoor kreeg een bulderende hoestebui en vloekte hart- Janosc Kadar stuurde me een fo?rondiS- waar we samen de erotische foto^ rijnIedereen weet toch dat Zeelandsjong. bekijken van Wladyslaw Pawehte architect 3- of 54 is. Laat me eens ingaan op in mijn dasja in Kisvarda het was i,et hoe en waarom van het ontbreken van jong 1956, hij was zoek en Imre Nagy c.a.le?« ut j - lis 18 jange puber rolt het veelbelovende talent de fascist Pal Maleter droomden van een opleiding die hem, als hij snel is, zo rond de macht, wij bepaalden de geschi n 30ste doet belanden als krullejongen bij een denis, en schaften het sociaal reali™0' hier en?e ^mallen jaren koffie gehaald m de krant van de geanveerde firmanten gladges- ai. reken te hebben mag hij eindelijk achter de te-

Tijdschriftenbank Zeeland

Ietstelezen | 1988 | | pagina 8