De derde man aan de top van de onderneming, Gert Rietveld,
is - net als onder anderen de al twintig jaar gepensioneerde Kees
Kloet - het bewijs dat de onderneming kansen biedt aan mensen,
die zich binnen het bedrijf ontplooien. Rietveld kwam als 17-jarige
de onderneming binnen en klom via het vertegenwoordigerschap
op tot directeur marketing en verkoop.
Moderne onderneming
Met dit driemanschap is Zeelandia de onderneming geworden, die
ze nu is. Modern, efficient, innovatief, gerespecteerd. Er worden zeer
professionele marktanalyses gemaakt en er wordt wereldwijd inge
speeld op de lokale consumptiepatronen. Zelfstandige brood- en
banketbakkers en grote industriële bakkerijen zijn klanten van
Zeelandia, dat niet alleen de eigentijdse grondstoffen levert (totaal
ongeveer 2000 producten!), maar ook investeert in kennisoverdracht.
Het is eerder aangeroerd. Het is vooral onder deze directie dat
Zeelandia de vleugels internationaal heeft uitgeslagen. De producten
worden afgezet in 60 landen. In veertien Europese landen heeft
Zeelandia dochters of deelnemingen, waaronder in Engeland, Duits
land, Spanje, Griekenland, Polen, Hongarije, Bulgarije, Roemenië.
Zeelandia productie- en
distributievestigingen op
het industrieterrein Zuid.
84