niet, zoals tot op dat moment toegepast, geheel
van glas. Het licht viel slechts van één kant en
tot de helft van het atelier naar binnen. Hierdoor
werd een goede belichting van de te fotograferen
objecten of personen verkregen. De nieuwste
apparatuur was aanwezig. Tevens paste Bauer de
belangrijkste uitvindingen op fotografisch gebied
toe, zoals snelwerkende droge platen. In het
nieuwe atelier werkte hij op fotochromatische
wijze, hetgeen fraaie foto's opleverde. Men kon
ook zogeheten genreportretten laten maken van
zowel volwassenen als kinderen in Zeeuwse kle
derdracht. Daartoe was er keurige boerenkleding
voorhanden en ook voor het kleden zelf kon
gezorgd worden. Voor deze service moest wel
vooraf contact worden opgenomen.
Bauer bleef zijn werkgebied uitbreiden. Naast dat
in Middelburg opende hij in 1883 ook een atelier
in Vlissingen, aan de Dokkade L 107. Dit atelier
was net als dat in Middelburg bij iedere weersge
steldheid dagelijks geopend. Bauer stelde hier een
vertegenwoordiger aan omdat hij zelf alleen
dinsdag, vrijdag en zondag persoonlijk aanwezig
De Goese kolfclub waarvan Bauer in 1866 lid werd, hield sociëteit in de Prins van Oranje waar Bauer op dat moment zijn atelier had.
Foto C.W. Bauer, 1866, ingekleurd. Gemeentearchief Goes, HTA.
Meisjes uit Westkapelle. Foto C.W. Bauer, 1894, ingekleurd
door J.H. Hollestelle. Zeeuws Museum, collectie ZG.
Vlissingen
De fotograaf Baue