Ie Merlaiiscie l
iegvereesigiog Ie Breda.
van 22 Juli tof en met 30 Juli,
van 2 tof 8 uur.
VLIEGWEEK TE VLISSING
HANGARS dagelijks te bezichtigen van 10 tot 4 uur.
WEEKKAARTEN (met hangar en paddock) ad f 5 zijn tot en met
Zaterdag a. s. des middags 12 uur, te verkrijgen bij de Boekhandelaren
DE VEY MESTDAGH te Vlissingen en DEN BOER te Middelburg.
Passe partout of paddock f2.50; Eerste Rang fl.kinderen beneden
12 jaar half geld; Tweede Rang f 0.50 Derde Rang f 0.25. Bezichtigen
hangar f 0.25.
Ingang vliegterrein: le Rang halte tram tegenover den ingang van het
Midden-Reduit (de tram stopt); 2e en 3e Rang ingang te Souburg.
OPENING Zaterdag a. s., des middags 4 uur met een CONCERT,
aangeboden door den Hoog EdelGestr. Heer P. A. T. ZAN1NO, Garnizoens
commandant te Vlissingen.
Advertentie voor de vliegweek uit de Vlissingsche Courant van 21 juli 1911
zodat de aan- en afvoer van de verwachte
duizenden toeschouwers geen grote moei
lijkheden zou geven. Door de ijverige secre
taris van het comité, de heer Vethacke, wer
den de zaken afgerond en de vliegweek werd
bepaald voor de periode van zaterdag 22 tot
en met zondag 30 juli 1911. Men had een
overeenkomst gemaakt met de N.V. Eerste
Nederlandsche Vliegvereeniging uit Breda
en in plaats van vier kwamen er drie vliege
niers met hun toestellen. Van 2 tot 8 uur in
de namiddag zou er worden gevlogen indien
het weer dit toeliet. De toegangsprijzen wer
den per advertentie in de Vlissingsche
Courant bekend gemaakt: Paddock 2.50,
le Rang 1.-, 2e Rang 0.50, 3e Rang 0.25
en voor een kwartje kon men ook nog de
hangars bezichtigen. Wie een gehele week
erbij wilde zijn kon voor 5.- een weekkaart
kopen.
Een uitstekende organisatie
Er werd rekening mee gehouden dat velen
die er geen geld voor over hadden, op de
Kanaaldijk of in de omgeving zouden gaan
staan om zodoende de vliegerij vanaf een
gratis tribune te bekijken. Die profiteurs
waren niet gewenst en daarom werd de
Kanaaldijk door de politie afgezet. Er wer
den grote zeilen bij de weg gespannen om de
nieuwsgierigen het uitzicht op de start- en
landingdemonstraties te benemen. De orga
nisatiekosten waren hoog en men verwacht-
4
Den Spiegel, oktober 1997